Sport i rekreacija - Pantera

Tai Chi Tao

P8154846
"Jučer sam bio pametan. Stoga sam želio mijenjati svijet. Danas sam mudar. Stoga mijenjam sebe." - Sri Chinmoy

Tai Chi Chuan je terapeutsko- borilačka vještina, zasnovana na principima tradicionalne kineske medicine i taoističke filozofije. Danas se Tai Chi masovno prakticira diljem svijeta, prvenstveno kao vježba za zdravlje i dugovječnost, te za postizanje unutarnjeg mira, sklada i ravnoteže između tijela, uma i duha.

Kada ga predano vježbamo, Tai Chi nas poput velike rijeke odnosi u bezvremensko stanje opuštenosti i mira, te nas ostavlja s osjećajem lakoće i zadovoljstva. Pokreti su lagani, mekani i kružni, izviru jedan iz drugoga, bez zastoja, od početka do kraja vježbe. Suština je vježbanja izvoditi pokrete u stanju stalne i duboke opuštenosti, uz pažnju i svjesnost koja prati svaki naš pokret, poseban položaj svakog dijela tijela, udisaj i izdisaj - stvarajući tako skladnu cjelinu.

Smirenost izvana doprinosi buđenju iznutra; smirenost uma i opuštenost tijela dovode do buđenja vitalne energije (chi) i njenog slobodnog kolanja tijelom, što u konačnici dovodi do zdravlja, mira i zadovoljstva. Stoga se Tai Chi još naziva i „meditacijom u pokretu“.


Tai Chi Quan se u klubu „Pantera“ prakticira u okviru dvije različite grupe:


1. TERAPEUTSKI TAI CHI I CHI KUNG/ QIGONG

  • kroz vježbanje UNIVERZALNE forme koja objedinjuje elemente svih osnovnih stilova Tai Chi-a (Yang, Chne, Sun i Wu) i koja nas svojim ogromnim energetskim potencijalom približava univerzumu i jedinstvu Yina i Yanga
  • kroz pojedinačne tehnike tradicionalne samoicjeljujuće vještine Chi Kunga, kako one namijenjene općem zdravlju organizma, tako i one koje ciljano pomažu uklanjanju specifičnih problema i tegoba na psihofizičkoj razini
  • program za očuvanje zdravlja, preventivu protiv bolesti modernog doba, ublažavanje i rješavanje raznih tegoba, otklanjanje stresa i pronalazak mira i zadovoljstva u sebi
  • program je namijenjen i prilagođen polaznicima svih životnih dobi


2. TAI CHI CHUAN KAO SPORTSKA WUSHU DISCIPLINA


  • izučavanje osnovnih principa, pokreta i formi Yang stila Tai Chi Chuana (ali i drugih Wushu disciplina)
  • primjena borilačkog koncepta Tai Chi Chuana kroz Tui Shou (tehniku gurajućih dlanova)
  • forme s oružjem (mač, koplje ...)
  • idealan program za osobe koje žele istovremeno razviti fizičku spremnost, gipkost i koordinaciju, ojačati mentalnu koncentraciju i poboljšati zdravlje, kao i za one koji se žele okušati u sportskim izazovima, te za sve ljubitelje borilačkih vještina uopće


Zašto vježbamo Tai Chi?



Koristi koje donosi prakticiranje Tai Chi Chuana su brojne i raznovrsne, i predmet su izučavanja mnogih medicinskih i drugih stručnjaka i instituta, pa bi njihovo detaljnije prikazivanje iziskivalo puno više prostora. Stoga ovdje donosimo samo kratki pregled.

Redovito vježbanje Tai Chi-a ispoljava pozitivne učinke na tri razine:


FIZIČKOJ/ FIZIOLOŠKOJ – lagani „uvrčući“ i „istezajući“ pokreti dovode do poboljšanja cirkulacije i uravnoteženja funkcioniranja žlijezda s unutarnjim izlučivanjem, te nježno masiraju unutarnje organe, čime se pospješuje njihov rad i aktiviraju prirodni mehanizmi ozdravljenja tijela; mišići i tetive se opuštaju i vraćaju na prirodnu dužinu; ispravlja se kralježnica i cjelokupno držanje tijela. Vježbanjem Tai Chi-a postiže se bolja koordinacija pokreta, razvijaju bolje i brže reakcije, stječe više snage i brzine, a što umanjuje rizik povreda i osigurava bolje zdravlje.

ENERGETSKOJ
– mekanim, kružnim i fluidnim pokretima povezanim s dubokim disanjem, omogućava se slobodan protok energije u tijelu, čime se postepeno uklanjaju razne energetske blokade, tijelo revitalizira, te time nestaju raznovrsni problemi, bolovi, čak i bolesti koji su nas možda i godinama mučili. Vremenom, vježbači osvijeste svoju vitalnu energiju, nauče je čuvati i kultivirati.

DUHOVNOJ/ MEDITATIVNOJ
– kroz potpunu relaksaciju, svjesnost i kontrolu svih tokova u biću postiže se harmonija i sklad između tijela, uma i duha, te se otklanjaju prepreke jasnom sagledavanju vlastite prirode i cjelokupnosti života.


Principi i način vježbanja


Tai Chi Chuan se može vježbati u bilo koje doba i na bilo kojem mjestu, samostalno ili u grupi, bez potrebe za ikakvom posebnom opremom ili uvjetima.

„Tornado nije ništa drugo no snažno pokretanje zraka, a plimni je val veliko nakupljanje vode. Ništa nije povitljivije nego zrak i kao kap, ništa nije mekše od vode. No tornada i plimni valovi, zrak i voda nose sve ispred sebe. Snažno nakupljanje čini tu razliku.“


Cilj Tai Chija je da vježbač osvijesti svoju unutarnju energiju; da osjeti njezino kretanje od abdominalne regije do dlanova koji su usmjereni prema zamišljenoj osobi. Iako je vježbanje meko i sporo, gotovo bez uporabe tjelesne snage, ono budi veliku životnu energiju, jer se opušteno tijelo kroz pokret oslobađa napetosti, zgrčenosti i stresova. Tek kad primjenite ova načela, osjetit ćete njihovu pravu vrijednost...

Prije vježbanja je najvažnije da se vježbač opusti, i s radošću prepusti vježbi, jednostavno uživajući u samom postojanju, puštajući da ga Tai Chi, poput velike rijeke, nosi. Kroz relaksaciju uma i tijela, zaboravljamo sve trenutne brige i probleme, i bez posebnih želja ili motiva, budemo prisutni u sadašnjem trenutku. Kada na početku učite pokrete i tehnike, pokušajte jednostavno što vjernije oponašati učitelja. Na taj način pozicije i pokreti pohranjuju se u našu podsvijest i tijelo ih pamti. Nakon osnovnog savladavanja fizičkih pokreta, prelazi se na učenje odgovarajućeg disanja, te se pojedina forma Tai Chia ujedinjuje kroz sve navedene aspekte i principe.

Tijekom vježbanja...


  • pokreti se izvode motivirani i vođeni umom, a ne fizičkim naporom; tijelo i um moraju djelovati usklađeno
  • pokreti su spori, kružni, glatko se nadovezuju jedan na drugog, bez prekida i u savršenoj ravnoteži
  • disanje se svjesno kontrolira; dah se „spušta“ u područje Tan Tien-a, odnosno nekoliko cm ispod pupka; disanje se produbljuje, a vježbač osjeća svaki udisaj i izdisaj, a vremenom i kružno kretanje daha; disanje treba biti usklađeno s pokretima
  • osovina svih pokreta je struk – ostali dijelovi tijela slijede pokrete struka, na način da se svaki pokret izvodi cijelim tijelom kao cjelinom, tj. pokret jednog dijela tijela „povlači“ za sobom odgovarajuće pokrete svih drugih dijelova
  • u kretanju se očituju principi Yina i Yanga - opterećenje jedne noge raste postupno do granice koju određuje težina tijela vježbača, a zatim se postupno smanjuje dok se težina prebacuje na drugu nogu, i tako naizmjenično tijekom cijele vježbe; takvo smjenjivanje opterećenja daje glavni ritam izvođenja Tai Chija. Koraci prilikom kretanja trebaju biti proporcionalni visini vježbača.


„Tai Chi Quan je vještina u kojoj mekoća sadrži snagu,
vještina igle sakrivene u pamuk.“


(Fu Zhongwen)


SVAKI TVOJ POKRET DIJAGNOSTICIRA GDJE JE TVOJ UM, KOLIKO SE OTVORILO TVOJE SRCE I DUŠA TVOJA DA LI SLOBODNO KRSTARI KOSMIČKIM PROSTRANSTVOM LJUBAVI.   - Radharanii

Upisi i raspored

Tai Chi GRUPA - Utorak, četvrtak i subota
10:00 - 11:00

Tai Chi DJECA - Utorak i četvrtak
18:00 - 19:00

Wushu GRUPA - Ponedjeljak i srijeda
18:00 - 19:00


Tai Chi POČETNI - Utorak i četvrtak
19:00 - 20:00

Tai Chi NAPREDNI - Utorak i četvrtak
20:00 - 21:00


INDIVIDUALNE PODUKE -
PO DOGOVORU

Članarina za djecu
200 kn/mj.

Članarina za odrasle
250 kn/mj.

Kontakt
Blaža Polića 2, (Brajda), Rijeka
051 325 040
091 1719 179
091 356 78 27

Pošaljite nam upit
Pantera.hr
Sport i rekreacija Pantera Rijeka

Upisi i raspored

 
Copyright © 2018 Sport i rekreacija - Pantera Web izrada: CroDigit